رله فیندر

شرکت فیندر باهدف تولید رله‌های صنعتی در سال ۱۹۵۴ تأسیس گردید. ساخت اولین رله در این شرکت به ۵ سال  قبل از تأسیس آن یعنی سال ۱۹۴۹ بازمی‌گردد. از آن سال تاکنون فیندر بیش از ۱۲٫۵۰۰ کالا در زمینه‌های صنعتی و هوشمند سازی تولید نموده است و در همه قاره‌ها و اکثر کشورهای مهم صنعتی دنیا، نمایندگی مستقیم فروش دارد. نماینده انحصاری محصولات فیندر در ایران، در اختیار شرکت نفیس آرا می‌باشد، این شرکت خود نمایندگان فروش گوناگونی در شهرهای ایران دارد که فروشگاه الکتروپایاصنعت نماینده رسمی مشهد می باشد و فروش رله فیندر از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

ازآنجایی‌که پرمصرف‌ترین محصول شرکت فیندر در ایران رله می‌باشد، لذا در این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین خانواده‌های رله فیندر را معرفی نماییم.

رله فیندر سری ۴۰۶۱

فیندر 4061 و سوکت 9505
فیندر ۴۰۶۱ و سوکت ۹۵۰۵

این خانواده از رله فیندر، تک کنتاکت ۱۶ آمپر، با کنتاکت نیکل- نقره می‌باشد. سری ۴۰۶۱ شامل دو زیر خانواده ۴۰۶۱۷ ( رله‌های بوبین حساس) و ۴۰۶۱۹ ( رله‌های بوبین برای کاربردهای معمول) می‌باشد.

این خانواده از رله فیندر را می‌توان با استفاده از سوکت های ۹۵۰۵ در تابلو نصب نمود.این محصول در بازار به نام “رله شیشه‌ای فیندر” نیز معروف می‌باشد.

سری ۴۰۶۱ را عموماً در خروجی‌های PLC نیز استفاده می‌کنند.بزرگ‌ترین نقص سوکت های ۹۵۰۵، عدم داشتن نشانگر LED و دیود محافظ هرزگرد می‌باشد، که البته با صرف هزینه‌ای می‌توان این ماژول را جداگانه تهیه و نصب نمود. برای کاهش هزینه و راحتی سیم‌کشی، می تواند از رله بردهای فیندر استفاده کنید.  ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به دارا بودن نشانگر LED  و دیود محافظ هرزگرد، دارای سر مشترک در ورودی جهت کاهش حجم سیم‌کشی،روکش رزین روی برد اشاره نمود. همچنین علاوه بر قابل تعویض بودن رله‌ها، خود رله برد را نیز به علت دارا بودن ترمینال‌های جداشونده در کسری از دقیقه تعویض نمود. هم اکنون این محصول در مدل های ۱۲، ۲۴ و ۲۲۰ ولت تولید می شوند.

رله برد فیندر

رله برد 12 و 24 ولت فیندر
رله برد ۱۲ و ۲۴ ولت فیندر
رله برد های 220 ولت
رله برد ۲۲۰ ولت فیندر

 

رله فیندر سری ۵۵٫۳۲

فیندر 5532 و سوکت 9482
فیندر ۵۵۳۲ و سوکت ۹۴۸۲

سری ۵۵۳۲، ۲ کنتاکت ۱۰ آمپر بوده و کنتاکت آن‌ها روکش شده با آلیاژ نیکل-نقره می‌باشد.بسته‌بندی خانواده ۵۵۳۲ به‌صورت ۸ پایه خطی ( پایه سوکتی) می‌باشد. این خانواده از رله فیندر علاوه بر دارا بودن نشانگرLED دارای فلگ مکانیکی و دکمه تست قفل شونده نیز می‌باشند. بوبین این رله‌ها بسته به مدل، همه ولتاژهای ۱۲، ۲۴ ولت DC و ۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت AC را پشتیبانی می‌کند. این رله‌ها به نام‌های “رله فیندر دو کنتاکت” و “رله کمکی ۱۰آمپر” نیز در بازار نامیده می‌شوند.

رله فیندر ۵۵۳۲ را از طریق سوکت ۹۴۸۲ قابل نصب روی ریل تابلو می‌باشد.

رله فیندر سری ۵۵٫۳۳

فیندر ۵۵۳۳ و سوکت ۹۴۷۲

سری ۵۵۳۳، ۳ کنتاکت ۱۰ آمپر بوده و کنتاکت آن‌ها مانند دیگر مدل‌ها با آلیاژ نیکل-نقره روکش شده است.بسته‌بندی خانواده ۵۵۳۳ به‌صورت ۱۱ پایه خطی ( پایه سوکتی) می‌باشد. این خانواده از رله فیندر علاوه بر دارا بودن نشانگرLED دارای فلگ مکانیکی و دکمه تست قفل شونده نیز می‌باشند. بوبین این رله‌ها بسته به مدل همه ولتاژهای ۱۲، ۲۴ ولت DC و ۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت AC را پشتیبانی می‌کند. این رله‌ها به نام‌های “رله فیندر سه کنتاکت” و “رله کمکی ۱۰آمپر” یا “رله صنعتی فیندر”  نیز در بازار نامیده می‌شوند.

رله فیندر ۵۵۳۳ را از طریق سوکت ۹۴۷۳ قابل‌نصب روی ریل تابلو می‌باشد.

رله فیندر سری ۵۵٫۳۴

فیندر ۵۵۳۴ و سوکت ۹۴۸۴

سری ۵۵۳۴، ۴ کنتاکت ۷ آمپر بوده و با کنتاکت هایی روکش شده با آلیاژ نیکل-نقره می‌باشد .بسته‌بندی خانواده ۵۵۳۴ به‌صورت ۱۴ پایه خطی ( پایه سوکتی) می‌باشد. این خانواده از رله فیندر همانند سری‌های ۵۵۳۲ و ۵۵۳۳ دارای نشانگرLED ، فلگ مکانیکی و دکمه تست قفل شونده می‌باشند. بوبین این رله‌ها بسته به مدل همه ولتاژهای ۱۲، ۲۴ ولت DC و ۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت AC را پشتیبانی می‌کند. این رله‌ها به نام‌های “رله فیندر چهار کنتاکت” یا “رله صنعتی” نیز در بازار نامیده می‌شوند.

رله فیندر ۵۵۴۳ را از طریق سوکت ۹۴۸۴ قابل‌نصب روی ریل تابلو می‌باشد.

سری ۶۰٫۱۲

فیندر 6012 و سوکت 9022
فیندر ۶۰۱۲ و سوکت ۹۰۲۲

سری ۶۰۱۲، ۲ کنتاکت ۱۰ آمپر بوده و با کنتاکت هایی روکش شده با آلیاژ نیکل-نقره می‌باشد .بسته‌بندی خانواده ۶۰۱۲ به‌صورت ۸ پایه گرد ( پایه پینی) می‌باشد. عمده تفاوت سری ۶۰ با سری ۵۵ نداشتن نشانگر LED می‌باشد، منتها فلگ مکانیکی و دکمه تست قفل شونده را دارند. بوبین این رله‌ها بسته به مدل همه ولتاژهای ۱۲، ۲۴ ولت DC و ۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت AC را پشتیبانی می‌کند. این رله به نام “رله فیندر پایه گرد” نیز نامیده می‌شوند.

رله فیندر ۴۳ را از طریق سوکت ۹۰۲۲ قابل‌نصب روی ریل تابلو می‌باشد.

سری ۶۰٫۱۳

فیندر 6013 و سوکت 9023
فیندر ۶۰۱۳ و سوکت ۹۰۲۳

سری ۶۰۱۳، ۳ کنتاکت ۱۰ آمپر بوده و با کنتاکت های روکش شده با آلیاژ نیکل-نقره می‌باشد .بسته‌بندی خانواده ۶۰۱۳ به‌صورت ۱۱ پایه گرد ( پایه پینی) می‌باشد. ۶۰۱۲ فاقد نشانگر LED می‌باشد، منتها فلگ مکانیکی و دکمه تست را دارد. بوبین این رله‌ها بسته به مدل همه ولتاژهای ۱۲، ۲۴ ولت DC و ۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت AC را پشتیبانی می‌کند. این رله‌ها به نام‌های “رله فیندر پایه گرد” و “رله فیندر ۳ کنتاکت پایه گرد” نیز نامیده می‌شوند.

رله فیندر ۶۰۱۳ را از طریق سوکت ۹۰۲۳ قابل‌نصب روی ریل تابلو می‌باشد.

الکتروپایاصنعت

آدرس:
خراسان رضوی
مشهد-خیابان سنائی – نبش سنائی ۱۶
تلفن:
۰۵۱-۳۷۲۷۵۲۰۵
۷۲۷۷۵۵۷ ۰۹۳۹
ایمیل:
info@EPayaSanat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.